Lördagkväll i mjukis

Mannen är på jobb och Minelle är hos farmor och farfar, passar därför på att skriva av mig lite.... 

Såhär i början av året är det väldigt mycket fokus på träning och hälsa. Sociala medier bombaderas av träningsinlägg och folk är mer peppade än någonsin att komma igång. Jag tycker att sociala medier såsom Facebook och Instagram är ett alldeles utmärkt sätt att peppa varandra, för vem vill vara sämre än den andra? Årets första träning är fortfarande inte avklarad från min sida, men har gått och köpt mig ett nytt nummer av Shape Up för att hitta lite inspiration och motivation till att komma igång. Är det inte nya trender vad det gäller träningskläder så hittar man en ny nyttig maträtt som kan vara värd att testa. På tal om mat, så har Ica nu lanserat " grönhydrater", vilket är zucchini och morotspasta samt blomkålsris. Tycker blomkålsris låter väldigt spännande, det måste testas! Mer intressant läsning som kan passa en lördagkväll, är att vi svenskar är en av de största konsumenterna av socker i världen. Vi äter 50 kilo socker per år, vilket är tre gånger så mycket socker som man bör äta, enligt WHO. Det tåls att tänka på...

 
 
 

Kommentarer
Anonym

Glöm inte 11.00 imorgon.

2015-01-03 | 21:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback